News:

Het forum is momenteel niet in staat om mails te versturen aan Outlook.com adressen, we werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Author Topic: HLE27 panto klappert  (Read 2547 times)

Offline WimVS

• Algemene moderator
HLE27 panto klappert
« on: 1 January 2014, 17:59:03 »
In de activity Gent-Genk op os-kln wordt een treinstel gebruikt met achterop een HLE2705. In OpenRails blijkt dat de panto van de lok omhoog - omlaag blijft bewegen, dus voortdurend geklapper.
De loc is op deze site te vinden in de red&blue groep, en is van Dutch TrainDesign.
Misschien is de animatie van de panto volgens een lijstje met daarin een positie teller die niet overeenkomt met het aantal geprogrammeerde posities.

In de map \"DT NMBS HLE 27\" zitten meerdere HLE27 loks, die allen nog een verouderd licht systeem hebben. De schakelaar op dimlicht stand geeft wit licht voor, de schakelaar op vol licht stand geeft rood licht voor. De verlichting moet dus nodig voor BinPatch worden bijgewerkt

Offline didam2009

Re: HLE27 panto klappert
« Reply #1 on: 1 January 2014, 19:01:46 »
Beste Wim

op de site Virtual-train.be staat onder de Leisure downloads de Bin patch voor de Hle 11-12-21-27 locs.
Probeer die eens allen bij de 2708 is de verlichting goed in de patch

didam2009

Offline WimVS

• Algemene moderator
« Reply #2 on: 1 January 2014, 20:28:02 »
Licht is niet mijn eerste prioriteit. Als ik het belangrijk had gevonden, dan had ik het zelf eventjes gedaan,
Punt is dat de panto klappert, waar ik niets aan kan doen, en dat op deze site een groep HLE 27 ligt die nodig verbeterd moet worden.

Vraag over het licht: wie heeft het recht om de correcties aan te brengen ( auteurs recht )

Offline Marc

• Forumbeheerder
« Reply #3 on: 1 January 2014, 22:55:43 »
wim, correcties dienen normaal gedaan te worden door de makers (in dit geval uncle red&blue, maar ik denk wel dat ze ermee akkoord zouden zijn dat er iemand anders dat doet, en de nodige correcties dan doorstuurt naar hun, probleem is echter dat uncle red (of beter gezegd peter), een tijdje terug actief geweest is op msts gebied (daardoor ook de nieuwere hle\'s (en ander materiaal), maar nu niet meer actief is

ook een antwoord voor didam, volgens mij zijn die bin patch voor het ouder materiaal van uncle red-blue, die normaal nog maar zelden te vinden zijn.
vragen of problemen : bogaert_marc-at-hotmail.com of marc-at-btsm.be  (via skype : bogaert_marc-at-hotmail.com)

Offline didam2009

« Reply #4 on: 2 January 2014, 11:46:10 »
Beste Mark

Ik heb de bin patch van virtual train van de week nog gebruikt op de lok die op deze site stond.
Alleen de bij de 2708 werkte de verlichting goed ook bij keer bedrijf.
Want Dutch Train Design heeft allen een nieuwe hle 12-12-21 gemaakt.
Of de bin patch ook op de nieuwe locs werk moet ik dese dagen nog even uit testen.

Didam 2009