News:

Het forum is momenteel niet in staat om mails te versturen aan Outlook.com adressen, we werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Author Topic: NMBS Type 64 - Br 38 - P8  (Read 9889 times)

Offline Marc

• Forumbeheerder
Re: NMBS Type 64 - Br 38 - P8
« Reply #15 on: 30 December 2012, 23:40:31 »
prachtig gewoon
vragen of problemen : bogaert_marc-at-hotmail.com of marc-at-btsm.be  (via skype : bogaert_marc-at-hotmail.com)

Offline luigi

• Algemene moderator
« Reply #16 on: 1 January 2013, 12:37:38 »
Als je het tot in de details correct wilt doen, dan mis ik nog wel één en ander.  Zo zie ik bv geen smeerpomp aan de linkerzijde op de loopplank.  Ik kan het nu niet zien, maar heb je aan de andere kant gedacht aan de dynamo en de stoompomp?  Ook de stoomfluit zie ik nog niet.  
Maar verder al knap werk tot nu toe.
Een klein detail, ik zie dat je het nummer al op de cabine hebt geplaatst met daaronder het logo van TSP.  Heb je al gemerkt dat er aan de ene kant TSP staan en aan de andere kan PFT?  Ik zou het moeten nakijken, maar ik weet niet van buiten wat aan welke kant staat.
Groetjes en succes met je werk
Geert.

Offline rjz222

• Forumbeheerder
« Reply #17 on: 1 January 2013, 12:55:53 »
Op je eerste punt: ik heb inderdaad geen smeerpomp op de linkerkant staan, gezien ik deze in mijn documentatie niet heb aangetroffen (foto\'s, tekeningen van de P8), op de rechterkant is deze vanzelfsprekend wel aanwezig, een dynamo heb ik ook niet gezien op foto\'s. De stoomfluit heb ik ook niet duidelijk aanwezig gezien, vandaar dat ik die niet in 3D erin heb staan, maar natuurlijk is die wel geprogrammeerd.

Tweede punt: Dat puntje van aan elke kant een ander logo was mij nog niet opgevallen, maar is nu verwerkt in de texture, ik zal het aanpassen.

Vergeet niet dat ik nog altijd met een nieuwe versie kan komen als ik betere foto\'s krijg (inclusief meer varianten van de P8). Voorlopig is dit het 3D model zoals het wordt vrijgegeven.

Offline luigi

• Algemene moderator
« Reply #18 on: 1 January 2013, 15:45:13 »
Als ik er aan denk zal ik eens wat foto\'s nemen van details.  Maar als je verschillende versies wilt bouwen, moet je weten dat er onderling heel veel verschillen zijn.  Als je 50 P8-en naast elkaar zet, vind je geen 2 dezelfde.  De onze 64.169 komt in weinig overeen met deze van de holding 64.050.  De TSP-versie is een lok die gebouwd werd uit 2 Roemeense P8-en.  Die van de Holding is een echte Belgische P8.  Die heeft 1 enkele dom, 1 enkele koplamp, de smeerpomp en injectoren zitten in de cabine (bij ons zit dat allemaal buiten, de injectoren links en rechts onder de cabine) en heeft een enkele stoompomp terwijl de 64.169 een dubbele heeft (wat eigenlijk een pomp is voor goederentreinen).  Dus je ziet, als je het goed wilt doen, ga je veel werk hebben, want dan moet je bijna iedere keer een andere lok maken.  
Ps : links op de loopplank staat de smeerpomp (deze smeert de cylinders), rechts staat een stoompomp (deze produceert lucht voor de remmen) deze zijn dus niet hetzelfde.

Offline Marko

« Reply #19 on: 27 May 2013, 00:44:51 »
Mooie loc!
Ik kan je eventueel helpen door je de duitse 38 van German Railroads te bezorgen. dan heb je die details als eerder besproken.
Misschien kan je die texturen dan aanpassen.

Alvast knap gedaan.

Offline rjz222

• Forumbeheerder
« Reply #20 on: 18 July 2014, 15:26:32 »
Nog heel even geduld, en dan komt de tweede versie van de PFT-TSP 64.169, de loc is behoorlijk op de schop geweest, waarbij ook zeker veel details zijn verwerkt die in de eerste versie van de 64.169 niet waren verwerkt. De release wordt in de komende week verwacht.

PFT/TSP 64.169 met een sleep K1-rijtuigen van het NMBS Patrimonium