News:

Het forum is momenteel niet in staat om mails te versturen aan Outlook.com adressen, we werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Author Topic: Nieuwe k1 rijtuigen  (Read 2736 times)

Offline Marc

• Forumbeheerder
Nieuwe k1 rijtuigen
« on: 6 March 2012, 21:53:15 »
posting door supercitroen
Hallo allemaal!

Een tijd geleden heb ik besloten geheel nieuwe K1-rijtuigen te maken, om zo de Nederlandse museumversies goed te kunnen maken. Sowieso kloppen de oude MSTrainstop-versies niet helemaal, dus al met al toch wel tijd voor een nieuwe versie!

De varianten die ik als eerste heb gemaakt zijn die van de Zuid-Limburgse Stoomtrein Maatschappij:

Graag zou ik ook enkele Belgische varianten maken, ik heb daar alleen wel informatie voor nodig! Wie kan mij helpen?

Met vriendelijke groet,
Supercitroen Jeroen
vragen of problemen : bogaert_marc-at-hotmail.com of marc-at-btsm.be  (via skype : bogaert_marc-at-hotmail.com)

Offline Supercitroen

• Algemene moderator
Re: Nieuwe k1 rijtuigen
« Reply #1 on: 15 January 2013, 18:09:56 »
De K1-rijtuigen waren mijn eerste echte rijtuigen uit Gmax. Toen heb ik de meeste maten gegokt en toen ik de bagage-variant met ronde kop wilde maken, bleken mijn gokjes niet te kloppen. Daarnaast was er een hele hoop dat toch wel verbeterd kon worden. Kortom: Tijd voor een versie 2!
Ik heb alleen een hele tijd tegen de nieuwe textures op zitten hikken. Al die klinknagels plakken enzo... Maarja, toen ik hoorde dat Robert met zijn ZLSM stomers zou komen moest ik natuurlijk wel...
Op dit moment de ongereviseerde versie in een basiskleurtje, alleen de laatste details moeten er nog op gemaakt worden, en dan is het tijd om varianten te gaan maken!

[attachment=103]K1aong1.jpg[/attachment]

Offline OneManCrew

• Algemene moderator
« Reply #2 on: 22 January 2013, 13:27:15 »
Ziet er goed uit!

Offline Supercitroen

• Algemene moderator
« Reply #3 on: 17 February 2013, 22:55:58 »
Van de AM 08 afkicken doe je natuurlijk met klinknagelbakken!

[attachment=126]K1aong3.jpg[/attachment]

[attachment=127]K1aong4.jpg[/attachment]

Online rjz222

• Forumbeheerder
« Reply #4 on: 18 July 2014, 15:20:21 »
Nog heel even geduld, en dan komt de volgende versie van de K1 rijtuigen van Jeroen eraan. In eerste instantie de nieuwe versie van de NMBS Patrimonium rijtuigen en de PFT/TSP rijtuigen. Deze zullen ergens in de komende week verschijnen.

PFT/TSP 64.169 met een sleep K1-rijtuigen van het NMBS Patrimonium

Online rjz222

• Forumbeheerder
« Reply #5 on: 26 July 2014, 14:14:55 »
Ook de TSP K1's komen eraan, samen met de 26.101!