News:

Het forum is momenteel niet in staat om mails te versturen aan Outlook.com adressen, we werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Author Topic: Problemen met activiteiten en treinen  (Read 1942 times)

Offline wijnsroger

Problemen met activiteiten en treinen
« on: 23 November 2017, 20:47:04 »
Hallo iedereen,

Na PC-problemen heb ik opnieuw Microsoft Treinsim geinstalleerd.  Mijn PC draait op Windows 10 laatste editie.

Ik heb een paar buitenalndse routes geinstalleerd met activiteiten die perfect werken.

Na installatie van de Oostende-Keulen route probeer ik jullie activiteiten te installeren. Dat is geen probleem maar het installeren van de benodigde treinen gaat niet.  Zij staan wel in de betreffende folders "Treinen" en "Consist", maar wanneer ik een MSTS start geeft hij foutmeldingen dat alle Belgische treinen in de database ontbreken.

Kunnen jullie mij verder helpen of weten jullie wat het probleem zou zijn?

Ik heb de treinen zowel gewoon als "als administrator" geinstalleerd.

Dank bij voorbaat en vriendelijke groeten.

WIJNS Roger - Halle.
Nieuw mailadres : roger.wijns.2110@gmail.com

Offline didam2009

Re: Problemen met activiteiten en treinen
« Reply #1 on: 24 November 2017, 16:55:47 »
Probeer eens msts met alle toeters en bellen eens te installeren rechtstreeks onder C:\
Het beste kun je twee mappen maken
Maak 1 map genaamd Trainsimulator 1 voor een schone installatie msts  (Dit krijg je door bij de setup handmatig de locatie te veranderen in c:\trainsimulator 1\msts) Alles wat er voor staat moet je weg laten
Maak 1 map genaamd Trainsumulator 2 daar kopieer je de mappen Global , Routes , Sound en trains in
deze gebruik je voor Openrails
Je rijd nu de routes in Openrails en msts blijft onaangetast
Je moet wel eest een map maken msts daar kopieer je de beide cd's in en start daar de setup,
installeer dan de update 1.4 http://msts.steam4me.net/MSTS_Updates/ daarna de binpatch xtracks en newroads
Daarna kun je de 4 mappen van msts kopieeren de tweede map
Bij route's met een afwijkende tsesection.dat altijd een eigen sub map maken
« Last Edit: 24 November 2017, 17:39:57 by didam2009 »

Offline rjz222

• Forumbeheerder
« Reply #2 on: 24 November 2017, 18:51:16 »
Het lijkt er in ieder geval op dat je MSTSbin mist. Om dat te verhelpen kan je inderdaad beginnen met de link van Didam2009 (klik) en de daar geplaatste MSTS 1.4 update te installeren, gevolgd door het installeren van MSTSbin (klik).

Overigens is Didam's advies om buiten Program Files te installeren geen slecht plan, en daarnaast zou ik idd Open Rails adviseren vanwege de veel hogere kwaliteit.

Offline didam2009

« Reply #3 on: 24 November 2017, 19:09:58 »
Daarom had ik twee mappen geadviceerd
Het mooiste is nog om van elk land een supmap te maken vooral als je veel routes heb
de benelux landen en scandinaviê kunnen bij elkaar
omdat dat materieel en routes elkaar overlapen

Offline wijnsroger

« Reply #4 on: 8 December 2017, 20:42:14 »
Bedankt iedereen voor jullie antwoorden.

Na installatie update 1.4 en Bin Patch worden alle consist en treinen in de DB zonder fouten door TS "geaccepteerd".

Het opladen van een activiteit "Quievrain - Luik" via Train Store geeft geen foutmeldingen.

Maar als ik de activiteit wil rijden in MSTS wordt MSTS bij het laden afgesloten door een niet gespecifieerde foutmelding.

Het light niet aan de route want die kan ik in "explore"-mode rijden.

Iemand nog een ideetje aub?

Alvast bedankt en vriendelijke groeten.

Roger - Halle.

Offline MarcDl

• Algemene moderator
« Reply #5 on: 9 December 2017, 15:19:42 »
Hallo,

Dit kan het gevolg zijn van een foute versie van de activiteit, een broken path (opletten als een act wordt gedownload dat het een act-versie is voor de juiste versie van de route),  ontbrekende consisten of treinen, etc...

Over welke act gaat het ?

Marc

Offline wijnsroger

« Reply #6 on: 9 December 2017, 22:19:16 »
Hallo Marc,

Het gaat over de act "Quievrain - Liege".

Ik heb wel wat correcties moeten uitvoeren daar er enkele foutmeldingen waren over niet-correcte "eng.-files".

Zou dat de oorzaak kunnen zijn?

Alvast bedankt.

groetjes.

Roger.

Offline MarcDl

• Algemene moderator
« Reply #7 on: 5 January 2018, 09:39:36 »
Hallo,

Dit zou kunnen, vooral als je aan de "benamingen" in de eng-files hebt gewijzigd. Je kan steeds eens proberen met een consist-editor de  consisten die in de act worden gebruikt aan te passen of opnieuw te bewaren. Indien je trainstore gebruikt kan je ook altijd nagaan of er fouten in de act zijn (bvb. een trein die ontbreekt bij u). Indien er in een consist een verwijzing staat naar een trein of wagon en die naam van de trein of wagon is niet (meer) volledig correct dan kan dit foutmeldingen teweegbrengen. Zelfs een spatie te veel of te weinig kan voldoende zijn. Gaat het over de act "BTSM-NMBS IC14 1700 Liege - Quievrain V0.60" ? Ik heb in ieder geval mijn collega die deze act heeft gemaakt, gevraagd om deze topic te bekijken.