News:

Het forum is momenteel niet in staat om mails te versturen aan Outlook.com adressen, we werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Author Topic: Open Rails eigenschappen  (Read 4042 times)

Offline WimVS

• Algemene moderator
Open Rails eigenschappen
« on: 11 February 2013, 18:15:16 »
Open Rails heeft regelmatig kleine aanpassingen en/of uitbreidingen en/of verbeteringen. Ik werk nu met versie X 1423 waarin voor het eerst de seinen mooi werken. Op de track monitor zie ik de seinen op de eerst komende 3 a 4 km baan.
Bij een act van Schaarbeek richting Leuven zie ik een rood sein net voorbij Haren Zuid. Bij mijn stop in Haren krijg ik de melding van passenger loading time van ongeveer 1 minuut, en mag ik vertrekken op het tijdstip volgens de dienst regeling, met groen sein.
Ik krijg dan eerst geel en even verder een rood sein net voorbij Diegem. Bij mijn te vroege aankomst in Diegem moet ik extra lang wachten, maar op het vertrek tijdstip krijg ik groen, hoor een fluitje en hoor \"okay to proceed\"

Als ik bij een van de volgende stations te laat ben, krijg ik een groen uitrij sein op het moment dat ik stop, en zitten gelijk alle passagiers binnen.

De seinen zijn dus intelligenter dan bij MSTS.

De maximum snelheids borden werken anders dan bij MSTS.
Geeft een bord een lagere snelheid, dan krijg ik de snelheid op de kop van de trein.
Geeft een bord een hogere maximum snelheid, dan komt die pas bij het passeren van de staart van de trein.

Er zijn nog wel wensen, want de achterlichten van mijn trein werken niet

Wim

Offline AM80

Re: Open Rails eigenschappen
« Reply #1 on: 9 September 2016, 09:57:02 »
Ik ben ondertussen een jaar overgestapt naar Open rails, en ik kan zeggen dat er sinds de voorgaande post, enorme vooruitgang geboekt is...

Offline rjz222

• Forumbeheerder
« Reply #2 on: 9 September 2016, 10:03:00 »
Dat is geheel correct :).

Een aantal nieuwe "key features":

- Mogelijkheid om meerdere FreightAnims te plaatsen, die door MSTS worden genegeerd.
- Een geheel nieuw model voor stoomeffecten, waardoor de stoomlocomotief rijden nu nog veel mooier is
- De er is nu een functionaliteit om draaischijven te laten werken.
- Mogelijkheid om TCS (Train Control Systems) te programmeren, zoals TLB1+, Memor, ETCS en ATB.

Verdere features zou ik even moeten opzoeken :P.

Offline AM80

« Reply #3 on: 10 September 2016, 14:15:20 »
Ondermeer Super-elevation, het kunnen programmeren van deuren open en deuren dicht geluid. curve dependent resistence, tunnel dependent resistence,....

Offline rjz222

• Forumbeheerder
« Reply #4 on: 11 September 2016, 14:28:47 »
Enzovoorts enzovoorts inderdaad, de lijst met toegevoegde functies sinds 2013 is bijna eindeloos.

Ik was bij het plaatsen van mijn vorige bericht in de veronderstelling dat het eerste bericht iets jonger was, in de tijd dat Super-Elevation al lang bekend was  :-[.

Offline AM80

« Reply #5 on: 15 September 2016, 21:37:54 »
Zou best kunnen dat super-elevation toen er al was, maar zo lang ik OR gebruik, was het schokkerig en in de tunnels heel erg zelfs, tot een klein aantal updates geleden dat helemaal perfect in orde is, het gebeurt nu op een zeer goeie manier, zelfs in de tunnels...

Offline Marko

« Reply #6 on: 30 November 2016, 12:36:39 »
Is er in openrails de mogelijkheid om zelf met meerdere treinen te rijden in een activity?

Offline rjz222

• Forumbeheerder
« Reply #7 on: 30 November 2016, 21:08:12 »
Nee, met meerdere treinen rijden in een activity is op dit moment (nog) niet mogelijk in Open Rails (en met de activities zoals ze er nu zijn vaak ook niet interessant).