News:

Het forum is momenteel niet in staat om mails te versturen aan Outlook.com adressen, we werken hard aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

Author Topic: Algemeen problemen MSTS/Open Rail  (Read 2057 times)

Offline BernieLoc

Algemeen problemen MSTS/Open Rail
« on: 14 August 2017, 19:18:10 »
Hallo,
Ik ben sinds vorige week al een paar dagen intensief bezig met het installeren (of toch proberen van) van een treinsimulator voor mijn pc dat goed werkt. Ik heb al Trainz 12 geprobeerd, deze draaide zeer slecht, alsook Trainsim 2013, ook slechte performance.
Nu heb ik MSTS geprobeerd en de basis installatie werkt redelijk goed.
Ik heb wat rondgekeken naar downloads en routes en treinen voor het Belgisch net, maar geleidelijk aan kwamen er problemen en nu draait MSTS zelfs niet meer.

Ik heb dan ook Open Rail geïnstalleerd. Deze ging even niet, maar draait nu weer wel. Echter de geïnstalleerde add-on lijn Brussel - Antwerpen is zeer sober, met vele grijze blokken die gebouwen moeten voorstellen, alsook veel sporen die ontbreken. Ook de activiteiten werken niet. En als laatste maar niet onbelangrijk: het weinige aan stukje lijn dat wel rijdt of zichtbaar is, is met de hoofdseinen telkens op groen en er is geen ander verkeer op het net, maw de belevenis is redelijk onecht en saai.

Ik vond het ook heel moeilijk om de juiste add-ons te vinden en te installeren, en niet alle installaties verliepen even goed.
Mijn vraag is: Kan iemand mij hierbij helpen met een clean-install van een goede sim waarmee je kan rijden op Belgische lijnen/treinen aslook ander verkeer op het net? Waarbij de simulator toch iets meer realistisch is?
Of bestaat er ergens een step-by-step handleiding of installatie gids met wat je moet installeren en in welke volgorde?
(Ter info: Ik beschik momenteel over een PC met 3Gb RAM / Intel Pentium 2GHz CPU, standaard grafische kaart.. Ik draai er ook geregeld Flight Simulator X op zonder al te veel problemen)

Alvast bedankt voor de hulp.
Mvg, Berre
« Last Edit: 14 August 2017, 19:20:15 by BernieLoc »

Offline didam2009

Re: Algemeen problemen MSTS/Open Rail
« Reply #1 on: 15 August 2017, 18:46:37 »
Beste Bennie

ik heb MSTS rechtstreeks onder C:\Instaleert dus bij mij staat dus C:\trainsimulator 1.
Daar in heb ik de update.MSTSbin. Xtraks en Newroads geinstaleert.
Toen Heb ik de map c:\ trainsimutor 2 aange maakt met daarin landen mappen
Bij voorbeeld Benelux,Duitsland.engeland.
In die mappen kopieer je de mappen Global,Routes,Trains en Sound uit de MSTS Map.
Dit doe je bij elke landen map die hebt aangemaakt nu ben je ook niet gebonden aan het beperkt aantal routes die in msts kunt zetten
Installeer nu de stabiele versie van open rails en het hal dan moeten werken.
Anders hoor ik het wel

Offline luigi

• Algemene moderator
« Reply #2 on: 16 August 2017, 20:49:56 »
Hoi,

Het grote probleem met MSTS is dat het basisprogramma perfect draait, maar eens je er enkele routes en wat materieel begint in te installeren, de hele boel begint te crashen.  Bij iedere opstart gaat msts alles opladen wat je geïnstalleerd hebt (ook wat je niet nodig hebt).  Wanneer daar ook maar iets tussen zit waar iets mee scheelt (bv geen cabine in een lok) zal msts meer dan wss crashen. 

Ik heb voor jou 2 oplossingen :

- Ofwel blijf in msts rijden en installeer je best het programma "trainstore".  Dat haalt alle overtollige dingen uit MSTS en laadt enkel op wat je nodig hebt voor een acticiteit, waardoor msts stabieler draait.  Let wel, als je met Windows 10 werkt zou ik hiervoor niet opteren.  Msts werkt nl niet zo goed met Windows 10.  Oudere versies werken wel.  (Msts is ontworpen voor Windows XP)

- ofwel werk je met Open Rails.  Die gebruikt alle routes en materieel wat in MSTS zit, maar laat het programma zelf met rust.  Open rails is momenteel nog niet het walhalla, want nog in volle opbouw.  Wanneer dit programma volledig zal ontwikkeld zijn, zal het top zijn. 
Het grote voordeel van Open Rails is dat de graphics veel beter zijn dan in msts.  Ook rijden treinen nog realistischer dan in msts.  Er zijn ook minpunten : remmen kunnen al eens vast blijven zitten en het geluid van motorwagens loopt vaak ook niet goed, en zo nog wel wat kleinigheden.  Nu bestaat er een uitgebreide handleiding van op hun website (helaas in het engels) waar je voor bijna alle problemen een oplossing kan vinden.  Ik rij momenteel enkel nog met Open rails.  Maar je zal er toch eerst je weg een beetje moeten in zoeken vrees ik. De bediening van treinen loopt grotendeels gelijk met msts.

Wat het probleem van Antwerpen-Brussel betreft...  In de map C:/trainsimulator/routes/Belgie3  zit een klein bestandje "installme.bat".  Hier moet je op dubbel klikken.  Dit installeert allerlei bestanden die in de standaard routes van MSTS zit.  Ik heb zo een flauw vermoeden dat je dit niet hebt gedaan.

Ik heb ook ooit Trainz geprobeerd maar dat is iets voor kinderen, lees totaal onrealistisch...

Met andere simulatoren heb ik helaas geen ervaring.

Groetjes en succes,
Luigi

Offline didam2009

« Reply #3 on: 17 August 2017, 18:06:29 »
Ik heb geen enkel probleem met windows 10

Offline luigi

• Algemene moderator
« Reply #4 on: 17 August 2017, 21:25:51 »
Tja, prijs je dan bij de gelukkigen, ik krijg het niet goed.  Heb het ondertussen al lang opgegeven.
Sommige routes krijg ik aan de praat, maar vooral de recentste routes krijg ik niet aan de praat met MSTS.  Ook Os-Ko niet trouwens.  In Open-Rails geen problemen.

Groetjes
Luigi

Offline didam2009

« Reply #5 on: 18 August 2017, 16:43:28 »
Heb je MSTS dan niet rechtstreeks onder c:'\ geinstalleert ?

Als je onder programma files installeert dan hou je problemen.

je moet msts gewoon c:\trainsimulator 1 instaleeren.

Dan kun je onder c:\Trainsimulator 2 een kopie maken van global,routes,trains en sound die gebruik je voor openrails

en c:\train simulator 1 blijf je schone installatie daar doe je dan verder niks mee

Offline luigi

• Algemene moderator
« Reply #6 on: 18 August 2017, 19:05:32 »
Jazeker, msts staat rechtstreeks onder C:/ geïnstalleerd, maar ik heb geen kopie gemaakt speciaal voor Open Rails.
Ik heb zoveel routes en materieel staan dat een kopie eig geen optie meer is ;) 
Ik heb ook nog een versie op mijn laptop staan (weliswaar met Vista) en daar heb ik geen problemen mee.
Ik kan de oorzaak hiervan niet vinden, heb al vanalles geprobeerd.
Als je een beetje rondsurft blijken er onnoemelijk veel problemen te bestaan onder windows 10.
Ik vrees dat het mettertijd alleen maar zal verergen, vandaar dat ik de zoektocht heb opgegeven en volledig ben overgeschakeld naar Open Rails.

Offline didam2009

« Reply #7 on: 19 August 2017, 10:40:42 »
Ik heb ook heel veel routes en materieel
Daarom heb ik een aparte map voor Open rails met daar onder een aantal mappen naar land waar ik routes van heb.
Sommige landen heb ik twee keer omdat sommige routes een andere Tscetion.dat hebben.
Open rails zelf moet je wel in de program-Files map installeren maar dat zal het installatie programma zelf wel doen
Als je open rails start kun je onder options  onder content van landen map wisselen.

Open Rails heeft meer mogelijk heden je kunt tegen mekaar rijd rijden je hebt beter beeld en treinen met kantelbak werken ook echt
Het enigste min punt is dat er geen programma bij zit om een constist te maken

Offline BernieLoc

« Reply #8 on: 10 September 2017, 17:36:14 »
Terug van weggeweest..
Bedankt voor de antwoorden en hulp!
Ik heb dus Didam2009 zijn advies gevolgd alsook OpenRails geïnstalleerd. Alles werkt naar behoren.
Ik heb dan een 2de directory voor andere routes gecreeerd. Tot zover heb ik de lijn Antwerpen Brussel geïnstalleerd en aan de praat gekregen zonder al te veel problemen.
Maar deze is voorlopig zonder activiteiten en dus enkel de lijn verkennen is mogelijk.
Graag had ik de activiteiten willen installeren, maar ik struikel over de Trein-pakketten.. Deze zijn er dusdanig veel dat ik niet weet waar te beginnen en waar ik ze allemaal moet vinden?
Graag wat hulp om mij hier wat wegwijs te maken.
Alvast bedankt!